Home › Forums › Werk › WIA – Nieuwe baan – WIA aanhouden of beter melden (vangnet?) › Reageer op: WIA – Nieuwe baan – WIA aanhouden of beter melden (vangnet?)
Hoi Thieske,
Ik heb een vergelijkbare situatie als jij ben ook voor 78% afgekeurd en heb nu een WIA LAU omdat ik zelf nog werk met een klein baantje van 12 uur. Belangrijk is, dat je in je beschikking heb staan gemaakt door de arbeidsdeskundige wat jou restverdiencapaciteit is. Daar moet je tenminste 50% van benutten wil je in aanmerking komen voor een vervolguitkering (LUA) Loon Aanvullende Uitkering!. Dus dat de arts zegt dat jij 20 uur kan werken wil n iet zeggen dat je dat dan ook volhoud. werk eerst aan je herstel zou ik zeggen. Maar je moet wel voldoen aan de gestelde spelregels. Je WIA Wga uitkering heeft inderdaad een einddatum houdt deze goed in de gaten. zoals John ook schrijft UWV stuurt jou 3 maanden voor einde bericht ofwel einde Wga uitkering. maar dan begint pas ect de stress. heb je inmiddels werk en ontvang je een LUA behoud je dat. Heb je geen werk val je in een vervolg uitkering. Dat is een percentage in jou geval 73% afgekeurd staat voor ca. 52% van het minimumloon. bijstand dus. Laat het niet zover komen dus let op.
Blijf in de WIA zoek een leuk baantje dan krijg je een LAU.
Succes.