Home Forums Mijn Verhaal WGA 80-100 niet duurzaam en NU daarnaast ziek geworden door andere ziekte COVID

WGA 80-100 niet duurzaam en NU daarnaast ziek geworden door andere ziekte COVID

6 Started on: 1211 april 2021 om 08:34

Beste mensen
ik heb heb een wga 80-100 uitkering , niet duurzaam.
Vanaf febr dit jaar ben ik door corona ziek geworden, niet opgenomen in het ziekenhuis maar wel enorme nasleep van de Covid en nu door de huisarts in een revalidatie/herstel traject beland waar een fysio, Ergo en dietiste aan zijn gekoppled. Mijn OOSPRONKELIJKE ziekte (hiervoor heb IK een wga uitkering 80-100) waar ik in behandeling voor ben, is nu op een laag pitje gezet. Ik heb dit doorgegeven aan de eigenrisicodrager(erd) waar mijn EX werkgever voor verzekerd is.
Mijn vraag is: moet ik dit ook doorgeven aan het UWV? Ik ben namelijk al 80-100! maar dit is er extra bij gekomen. Of is het voldoende dat ik dit aan de erd heb doorgegeven?
en vraag: indien ik dit moet doen, ben ik dan niet te laat? krijg ik dan hier geen problemen mee? (aangezien op de site van uwv staat dat je het binnen een week moet doorgeven)

Graag advies.
Ingeborgh

Ik zou het wel melden, heb je een contactpersoon daar? Jouw huidige wga is gebaseerd op de oorspronkelijke aangifte, met de corona-nasleep kun je iig nog meegeven dat je met het duo tegelijk, nog aardig bezig bent ipv herstellen!!
Probeer dossier op te bouwen om in te dienen!!
Veel beterschap en sterkte.
Mvg ineke wiedijk

Beste Ineke, Nog bedankt voor je bovenstaand advies, beetje laat maar was even niet in staat door ziekte.

Even een vraag. Ik heb overal gezocht , ook bij het uwv maar ik kan nergens het antwoord vinden

Zoals ik eerder heb gemeld, heb ik een wga/wia uitkering Ik ben 80-100 arbeidsongeschikt maar niet duurzaam afgekeurd. Mijn EX werkgever is Eigen risicodrager (ERD) Deze heeft hij verzekerd bij een private verzekeraar. Naast mijn oorspronkelijKe ziekte, waarvoor ik een wga uitkering heb en nog steeds voor in behandeling ben en de ERD verantwoordelijk voor is, heb ik een (WEER) nieuwe ziekte erbij gekregen.

Mijn vraag is: Is bij deze nieuwe ziekte de Erd /wekgever hier OOK verantwoordelijk voor? Of ligt deze nieuwe ziekte die nu erbij is gekomen bij het UWV?
Daarnaast: vraag: moet ik bij de ERD precies aangeven om welke ziekte het gaat of hoeft dat alleen bij het uwv?
Hoop dat het een beetje samenhangend verhaal is. Door de ziekte is het soms wat warrig, excuses daarvoor
Ingeborgh

Veranderingen in de gezondheid moeten gewoon aan UWV worden doorgegeven, dat kan ook online via DigiD: https://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/doorgeven-wijzigingen-in-uw-gezondheid-als-u-een-wia-uitkering-heeft.aspx

In dit geval maakt het niets uit voor de werkgever, alleen als de nieuwe ziekte er wel toe leidt dat de arbeidsongeschiktheid niet meer zal verbeteren en je nu wel in de IVA terecht zal komen heeft deze er een belang bij.

Ik zou het inderdaad zoals hierboven gezegd, doorgeven.
Dan komt het in je dossier, het kan zijn dat ze de nieuwe situatie apart evalueren, maar ik denk nu je met behandeling bezig bent, dat nu voor blijft gaan!! Sterkte en beterschap.

Bedankt Ineke en Socrates voor jullie antwoorden.
Graag nog even jullie advies op de vraag: Moet ik bij de ERD, (er zit nl een tussenpersoon via de rabobank, de private verzekeraar die mij regelmatig belt) precies aangeven om welke ziekte het gaat of hoeft dat alleen bij het uwv?
MVG Ingeborgh

Hmm ik zou bij het uwv even navragen of dat verplicht is, en dan bedenken wat voor jou beter voelt. Ik was het bijv niet verplicht bij bepaalde partijen, maar ik vond het zelf makkelijker overleggen…. maar goed ik had daar geen problemen mee behalve dat de bedrijfsarts al bij aanvang verwachtte dat reïntegreren niet zou werken bij mijn problematiek ?, en ik het daar eerst niet mee eens was?

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.