Home Forums Verslag van de Koffietafels Koffietafel 16 november 2016

Koffietafel 16 november 2016

3 Started on: 1218 november 2016 om 04:34
Anoniem

Afgelopen woensdag kwamen zeven lotgenoten bij elkaar om met elkaar van gedachten te wisselen over hun individuele situaties. Babou en Peter leek het leuk om de positieve kant van arbeidsongeschikt zijn eens te belichten. Beiden hebben na de acceptatie van hun beperking, hun leven weer nieuwe invulling kunnen geven.

Babou heeft zich weten om te scholen tot boekhouder, alhoewel hij nog steeds worstelt met Nederlands als tweede taal. Peter vind kracht in het geloof.

Hun verhalen vonden goede weerklank bij de rest van de groep. Vrijwel iedereen had zijn vrije tijd met nieuwe dingen gevuld. Voor de een was dat een hobby als koken, voor de ander vrijwilligerswerk bij de dierenambulance. Belangrijk hierbij bleek het proces van acceptatie en rust.

Helaas bleek ook in deze koffietafel dat veel werkgevers slordig zijn omgegaan met het nieuws van langdurige ziekte. Een aantal aanwezigen gaf aan dat hun werkgever op zijn zachtst gezegd niet heel netjes had gehandeld. Vaak is dat iets wat in het acceptatieproces extra moeilijk is.

Al met al was het een open, eerlijke en emotionele koffietafel.

Anoniem

Hallo allemaal,

Helaas, ik had er graag bij willen zijn om e.e.a. samen te bespreken maar
was niet op de hoogte van de koffietafel.
Waarschijnlijk heb ik het over het hoofd gezien, maar was, toen ik de mail
opende verbaasd dat er een koffietafel
heeft plaatsgevonden.

Dus bij deze, jammer en ik had graag een bijdrage geleverd.

Groet,

Anne-Marie

Op 18 november 2016 13:34 schreef Samen Veerkrachtig <alerts@hoop.la>:

Ik had er ook heel graag bij willen zijn maar ik heb nergens de datum of iets gezien ik krijg ook veel mail in spam box maar ook gewoon

Hoi Anne- Marie en Erik,

Het was inderdaad fijn om daar te zijn. We hebben gemerkt dat dit zeker voor herhaling vatbaar is dus krijgt het zeker een vervolg.

Ook voor jullie komt vasten zeker een keer de gelegenheid om hieraan bij te dragen. Er zijn nog zoveel mensen aan wie we het nog niet hebben kunnen vertellen.

En we hebben heel wat te vertellen toch.

Tot zien,

Peter

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.