Home Forums Mijn Verhaal 18 jaar en weet niet wat ik moet met mijn leven

18 jaar en weet niet wat ik moet met mijn leven

1 Started on: 127 juli 2018 om 02:07

mijn naam is Timo,

ik ben een jongen van 18 en weet niet goed wat ik aanmoet met mij leven. ik heb vorig jaar bij een Psycholoog gelopen vanwegen een depressie. voor mijn gevoel heeft dit niet geholpen.

mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 jaar was en mijn vader is uit huis gegaan. ik zag hem 3 keer in de 2 weken (om het weekend). ik woonde voor de rest alleen bij mijn moeder met mijn broer van nu 20.

mijn moeder is na de scheiding met 2 vrouwen geweest en is nu getrouwd met een nieuwe man.

ik ben erg onzeker over mij zelf, het gaat dan over mijn uiterlijk en of mensen mij wel aardig vinden. ik heb het gevoel dat mijn leven er niet toe doet en dat ik hier voor niks ben.

een vriendin van mij weet dat ik mij zo voel maar wat zei ook tegen mij zegt het zorgt niet dat ik mij beter voel. ik wil hier graag van af. weet iemand wat ik moet doen?

 

vriendelijke groet

Timo

Hallo Timo, Ik ben Sterre en ben 50 jaar.

Fijn dat je je verhaal wilt delen. Mag ik vragen ga je nog naar school?

Ik ben geen dokter, maar ik denk dat je misschien toch beter nog hulp kan vragen van een psychotherapeut. Of iets dat bij jou past.  Je hoeft dit niet alleen te doen. Zelf heb ik ook depressie gehad. Bij nare gebeurtenissen kan je je rot voelen. En terecht. De gedachte over die gebeurtenis, maakt ons onzeker. En juist die gedachte hebben we invloed op. Niet op de gebeurtenis. Leg ik het goed uit? Ook zijn er instanties waar je mee kan schrijven of bellen met jouw verhaal. Misschien is dit een idee voor je. Ga eens kijken op de webpagina van de kindertelefoon. Voor jongeren van 13-18 jaar.
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/

Sterkte ermee Timo!

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.