Home Forums Nieuws Wia berekent over uren en salaris van 2011

Wia berekent over uren en salaris van 2011

2 Started on: 1225 november 2019 om 13:14

Kan mijn Wia berekening gedaan worden over mijn salaris en uren van 2011. In 2013 is er een Wia aanvraag gedaan voor mij O % afgekeurd en geen Wia gehad. Daarna veel gewerkt en tussendoor ook ziek geweest. Ik heb zo mijn best gedaan om aan het werkt te blijven is vrij aardig gelukt. Tot mijn laatste baan in 2017, ziek uit dienst gegaan, Wia aangevraagd, toegekend. Maar tot mijn grote verbazing is mijn Wia uitkering dus niet berekent over mijn werkverleden van na 2013. Hoe kant dit, overal lees ik dat het berekent wordt over het jaar voorafgaande van je eerste ziektedag. Of over je Wia dagloon, wat dus 99 euro was. Begrijp hier werkelijk niks van. Ik wil mij graag voorbereiden, maar kan nergens informatie krijgen. A.s. Woensdag is de rechtszitting.

Beste Jozee,

wat ik uit jouw bericht op kan maken lijkt het me vreemd dat er berekend wordt over de uren van 2011. Maar misschien kom je met het weer gaan werken en weer ziek worden net binnen de termijn van 5 jaar, de informatie die je hier nu neerzet is daarvoor te beperkt;
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/bijna-2-jaar-ziek-wia/detail/ik-heb-al-eens-eerder-wia-aangevraagd

Ik begrijp uit je bericht dat er woensdag een rechtszitting is hierover?
Krijg je daarin begeleiding?
Heb je deze vraag ook al eens gewoon neergelegd bij het UWV?

Ik wens je veel sterkte en succes,

met vriendelijke groet,
John

Dankje John

wat als het binnen die 5 jaar is waar baseren ze dan de berekening op.

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.