Home Forums Ziek en werken Wia (80-100%) en een HBO beginnen?

Wia (80-100%) en een HBO beginnen?

1 Started on: 127 juli 2020 om 13:08

Beste allemaal,

Leuk om van dit forum gebruik te maken. Ik zal me even voorstellen ik ben Berry, 25 jaar en heb mijn zenuwstelsel beschadigd door de gevolgen van een tekenbeet.

Ik zit 2 jaar in de WIA 80-100% afgekeurd en wil het liefst een HBO studie doen dit is echt een droom. Echter ben ik bang mijn uitkering kwijt te raken of te veel aan het werk te moeten dan dat ik aan kan. Ik lees überhaupt dat je maar max een jaar mag studeren met een WIA. Dit wil zeggen dat je geen HBO kunt halen. Mocht het dan toch mogen krijg ik dan ook nog studie financiering of krijg je dit niet meer omdat je al een WIA en huursubsidie hebt lopen?

In de toekomst zou ik met een HBO eventueel 10-15 uur thuis kunnen werken. Dit kan met de MBO opleiding die ik nu heb niet. Dus het is ook in het voordeel van het UWV.

Kunnen jullie mij antwoord geven op dit soort vragen? Ik ben tevens bang als ik dit vraag bij het UWV dat ik slapende honden wakker maak.

Ik hoor graag van jullie.

Bespreek dit eens met je adviseur intensieve dienstverlening (werkcoach) bij UWV. Hij of zij kan alle opties en (on)mogelijkheden met je bespreken.

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.