Home Forums De keuring en erna Wga en 100% afgekeurd nu Re integratie ?

Wga en 100% afgekeurd nu Re integratie ?

4 Started on: 1221 januari 2023 om 19:40

Goedemiddag,

Ik heb een wga uitkering al 3 jaar en al vanaf 2018 in de ziektewet.
Door ernstige chronische clusterhoofdpijn en chronische pijn door medische indicatie maagverkleining medisch en ernstige leveraandoening.

Nu kreeg ik vandaag een brief met het volgende:
Onderwerp: Einde onderzoeksperiode Uwv en uw re-integratie.

De afgelopen drie jaar heeft u meegedaan aan een onderzoek naar de dienstverlening van het uwv aan werkzoekenden met een wga uitkering.
Dankzij uw deelname kunnen wjj u en andere werkzoekenden beter helpen. Hartelijk dank daarvoor ?
Ik heb nergens aan meegedaan !

Uw deelname stopt per 6 februari 2023 in deze brief leest u wat dit voor u betekent.

Ik hoorde bij een groep deelnemers die tijdens het onderzoek geen persoonlijke ondersteuning kreeg, voorafgaand aan het onderzoek hebben wij u hierover een brief gestuurd.
Nu uw deelname stopt, gaan wij u weer ondersteunen bij uw re-integratie.

Wat betekend dit voor u.
Het is misschien even geleden dat u contact heeft gehad met het uwv.
Daarom nodigen wij u uit voor een gesprek binnenkort.
We willen graag samen kijken naar de mogelijkheden voor re integratie en hoe wij u hierbij kunnen helpen.
We houden rekening met uw mogelijkheden en wensen. Ook is er tijd voor onderwerpen die u zelf wilt bespreken !

Ik vind dit raar of is dit normaal ? Aangezien ze tegen mij zijden dat het hetzelfse is als een iva alleen 70% en je soms eens opgeroepen kon worden.
Maar ik kan niet werken mijn medische situatie is zo drastisch verslechterd de afgelopen tijd.
Dat ik ernstige ondergewicht heb, en door mijn maagverkleining mijn medicatie niet meer kan nemen en ik ook ben uitbehandeld bij mijn neuroloog.
Ook slik ik 24/7 Tramadol 100mg om mijn kichaam enigzins rust te geven anders kom ik de dag en nacht niet door.
En dagelijks misselijk en erge pijn lichamelijk en ernstige buikpijn aanvallen doordat ik ook pds syndroom heb.

Wilt iemand mij iets vertellen hoe dit kan ? Want het begint al dat ik heb meegedaan en kan mij daarover totaal niks herinneren.

Raak erg gestresst en stress en paniek is voor mij een risico op vele aanvallen van mijn clusterhoofdpijn.
Bedankt voor het antwoorden, ben niet een ster in typen maar komt ook door de stress.

UWV probeert zoveel mogelijk personen aan het werk te krijgen en gaat soms ook voor reintegratie als personen 80-100% afgekeurd zijn in d ehoop mensen toch weer aan het werk te krijgen. Je hebt ook de plicht te werken aan herstel, voor zover dat mogelijk is.

Naar het gesprek zul je moeten gaan, maar je kunt wel aangeven dat je geen mogelijkheden tot reintegratie en dus werken ziet en er geen belangstelling voor hebt gezien je medische situatie. Daarover hoef je niet uit te wijden, je medische situatie gaat hem niet aan.

Als je medische situatie verslechterd moet je dat melden aan het UWV.

Met vriendelijke groet,

Socrates.

Hallo,

Mijn situatie hoef ik niet door te geven gaven ze aan, omdat ik al de maximale hoogte heb en al 100% ben afgekeurd, dit is enkel voor als ik een iva zou willen aanvragen.
Ik wist bij het oordeel dat wat ik nu heb wel blijft tot aan mijn aow maar dat je dus soms opgeroepen kan worden voor een controle hoe de status is.
Want tja soms geloven ze in wonderen, maar bij zal dit altijd blijvend blijven, dit is ook bevestigd door mijn artsen, dat ik uitbehandeld ben en er geen andere mogelijkheden meer zijn.
En dat is maar een kleine greep uit mijn medische dossier.
Bedankt voor u reactie maak me te snel dan druk.

Als er geen verbetering meer te verwachten is kom je inderdaad in aanmerking voor de IVA en dat is toch een hogere uitkering (en afhankelijk van je eventuele pensioenfonds mogelijk ook een hoger pensioen).

Ga morgen ochtend gelijk bellen dat ik zsm een gesprek wil, en dat ik een beroep op aanvraag doe voor een iva.
En ik heb via mijn oud werkgever bedrijfsarts ook al dit als advies meegekregen omdat hij het ook al vanaf het begin somber in zag.
En heb mijn rapport gelezen dat de arts van uwv schreef dat ze hoopt over een aantal jaren er misschien iets verbetering in kan zitten.
Maar niet dus is zeer drastisch achteruit gegaan alles.
Bedankt voor u bericht.

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.