Home Forums Mijn Verhaal WGA 100% Met kans op herstel

WGA 100% Met kans op herstel

3 Started on: 1228 februari 2021 om 18:28

Hoi mijn naam is Michel en ik ben 40 jaar en ben sinds kort 100% afgekeurd met een kans op herstel. Ik zal in het kort wat vertellen over mijzelf. Van mijn 13e tot mijn 31e heb ik drugs gebruikt en veel roofbouw gepleegd op mijn lichaam. Raakte mijn baan kwaad op mijn 29e en werd dakloos. Uiteindelijk op mijn 31e gestopt met drugs en alcohol zoals ik al eerder aangaf. Had toen een gat van 5 jaar niet gewerkt, maar in 2015 kreeg ik dan toch een betaalde baan in de zorg zonder een diploma te hebben. Ik was bevriend geraakt met mijn werkgever en er werd mij veel gegund. Uiteindelijk kreeg ik de functie als coördinator op de dagbesteding met een flink salaris waar wel verwacht werd dat ik een opleiding zou gaan doen. De doelgroep waar ik mee werkte zat in de zelfde sfeer waar ik zelf mee te kampen had gehad, drugs, verslaving, dakloosheid etc. Uiteindelijk met onverwerkte emoties uit het verleden, stress, veel druk om het goed te doen, spanningsklachten, faalangst om opleiding te gaan doen, angst en paniek uitgevallen wat tot gevolg heeft geleid dat ik nu in de WGA 100% zit. Een heel verhaal maar ik ben een positief ingesteld persoon en doe nu momenteel 4 dagdelen vrijwilligerswerk waar geen druk op zit om te presteren.

Wat kan ik verwachten op het gebied van re-integratie verplichtingen?

De enigste manier om weer een baan te krijgen met een soort gelijk loon is een opleiding te gaan doen maar het verleden heeft gebleken dat ik niks af kan maken. Nu heeft de keuringsarts aangeven om verder onderzoek te gaan doen naar ADHD en aanverwanten. Ik heb een drugs verleden van 18 jaar en ben dit jaar 10 jaar clean en heb geen zin om ADHD medicatie te gaan gebruiken om een opleiding te kunnen afmaken.

Maar goed, ik kom van ver en wil graag weten hoe nu verder.

Met vriendelijke,

Michel

Beste Michel,
dank voor het delen van je verhaal en je vraag.
Ik begrijp dat je de WIA keuring al achter de rug heb, gezien je uitslag van 100% arbeidsongeschikt.
Je vraag omtrent de re-integratie vind ik daarom lastig,
heb jij tijdens je 2 jaar ziekte periode (voor de WIA keuring) geen re-integratie traject gehad?
Heb je nu ook via het UWV geen begeleiding?
Gezien je achtergrond lijkt me dat wel heel erg nodig, dit om voor jou een zo goed mogelijke gepaste functie te vinden.

Weet jij toevallig of je oud werkgever eigen risico drager is?

Ik wacht je antwoorden even af, zodat ik je mogelijk nog verder kan adviseren,

met vriendelijke groet,

John

Ali

oedendag ,

Ik zit nu ook al 2 jaar in de wia 80/100 % afgekeurd met een kans om weer aan het werk te gaan ( re-integratie)

Mijn klachten zijn psychisch en slik al jaren 2 soorten anti depressief en ben nu al bij verschillende psycholoog en Psichiater .
Ik ben 50 jaar oud en wil graag werken ,(heb 28 jaar gewerkt ) maar helaas zijn mijn klachten niet weg , sterker nog sommige momenten worden alleen maar slechter .
Soms heb ik het idee om niet meer naar de psicholoog te , want bij ggz was ik 4 jaar in behandeling door verschillende psychologen en uiteindelijk hebben ze gezegd dat ze niets kunnen doen , en dat ik naar een andere instelling moet ,
Eerst weer een kwart jaar gewacht ivm de wachtlijst , en nu sinds 2 maanden weer een andere behandelaar , maar ben het eigenlijk zat en mijn lichaam en geest zijn moe .
Komende vrijdag weer een afspraak om erover te praten

Binnenkort heb ik een telefonisch afspraak met het uwv werkplan , over een soort planning maken om te kijken wat mogelijk is . Probleem is ik weet niet meer wat ik moet zeggen , want de klachten zijn hetzelfde soms erger en slik nog de zelfde medicatie , sterker heb nu ook los van het Psichishe ook dagelijks rugklachten en continue gewrichtspijn.
Waarschijnlijk gaan ze voorstellen om een soort re-integratie bureau en te schakelen en een soort coach die mij gaat begeleiden ( dat zei die dame 6 maanden geleden )

Wie heeft hiermee ervaring , en wat is de beste manier om te handelen , want ik ben continue emotioneel , en soms reageer ik ook vanuit woede

Beste John,

Inmiddels een brief gehad dat ik de komende 3 jaar met rust gelaten word. Ze hebben besloten dat ik ook geen contactpersoon krijg toegewezen en vrij bent van verplichtingen, enkel dat ik zelf zorg moet dragen voor re-integratie binnen mijn mogelijkheden. Over 3 jaar krijg ik een vragenlijst over de situatie ik heb er pas al 1 gehad en ingevuld. Ik hoop dat ze na 3 jaar de 100% WGA omzetten naar een IVA.

Besloten om voorlopig vrijwilligerswerk te blijven doen.

Met vriendelijke groet,

Michel

• Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.