Home Forums Mijn Verhaal Vrijdag 02-06-2017

Vrijdag 02-06-2017

1 Started on: 122 juni 2017 om 07:11

Goedemorgen, ik was vanochtend alweer vroeg wakker. Ondanks dat ik best lekker geslapen heb, spookt het de hele nacht al door mijn hoofd.

Straks om 12 uur moet ik mij weer melden in het ziekenhuis. Ik krijg mijn zoveelste lumbaalpunctie om hersen vocht af te laten lopen. 

Normaal ben ik niet zo zenuwachtig, maar vandaag is anders dan normaal. Mijn puncties worden namelijk altijd onder doorlichting gedaan. Dit houd in dat de arts precies kan zien waar hij moet prikken. Het prikken gaat dan in 1 keer goed en ik heb er in verhouding niet zoveel last van. 

Vandaag word ik door een zaalarts geprikt. Dit is normaal niet zo erg, maar ik heb overgewicht en mijn ruggenwervels zitten te dicht op elkaar. Voor de arts dus heel moeilijk om raak te prikken.

De arts belde mij vanochtend nog even op. Wat ik overigens heel netjes vind. Hij vroeg hoe het gaat, dat hij mij gaat prikken, of ik zeker wist of ik dit wilde of dat ik liever komende dinsdag onder doorlichting word geprikt. 

Ik heb de arts mijn vertrouwen gegeven en ik laat het hem proberen. Niet geschoten is namelijk altijd mis. Daarnaast als het wel lukt is dit voor mij een flinke verlichting.

Spannend spannend spannend dus. Wish me luck

 

 

Anoniem

Goedemiddag Ingeborg,

Ondertussen ben je denk ik geprikt. Dat betekent dat ik te laat ben je geluk en succes te wensen, maar hopelijk is alles goed gegaan en heb je mijn gelukwensen niet nodig gehad ;-).

Overigens mijn respect. A) dat je het toch aangedurfd hebt om een blog te schrijven (las in je eerste blog dat je twijfelde) en b) hoe je er mee omgaat. vanaf je 12e dagelijks continue hoofdpijn… Dat is niet niks (ook even opgezocht wat IIH precies is). Ik herken overigens je opmerking dat men al snel roept dat je je niet aan moet stellen (er is immers niets aan je te zien). Mijn vriendin heeft dat ook gehad en ook van anderen hoor ik soortgelijke verhalen. Niets van aantrekken. Jij weet wel beter en je kunt je energie wel beter gebruiken dan het te steken in de mensen die dat soort opmerkingen plaatsen.

Ik ben benieuwd hoe je er verder mee omgaat. Met studie, werk, vrienden/vriendinnen etc. Je doet ook aan Kung Fu zag ik (cool!!). Hoe lukt dat? Hopelijk vind je hier wat houvast, tips etc. of helpt het om je verhaal kwijt te kunnen en andersom; halen lezers van je blog hier ook kracht en tips uit. Uiteindelijk hopen we hier elkaar te helpen, zonder dat we professionals zijn die sluitende oplossingen hebben.

Misschien vind je het ook leuk om een koffietafel bij te wonen. Ik weet zo niet wat de dichtst bijzijnde is voor je, maar daar kun je vast achter komen (data en plaatsen kun je onder het kopje Koffietafel vinden).

Dank voor het delen van je belevenissen en veel succes en sterkte gewenst alsmede plezier en nut op deze site.

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.