Home Forums De keuring en erna Nu 76% sinds 2017, herkeuring aangevraagd

Nu 76% sinds 2017, herkeuring aangevraagd

2 Started on: 1214 maart 2021 om 18:07

Beste lotgenoten,

Inmiddels heeft mijn UWV adviseur een herbeoordeling aangevraagd met het advies “geen mogelijkheden voor werk.” In 2017 ben ik afgekeurd voor 76%. Inmiddels zit ik in de vervolguitkering (50% minimumloon). In 2017 is ptss bij mij vastgesteld door een psychotherapeut. UWV vond toch dat ik met 76 % 30 uur kan werken en 1200 kan verdienen. Tot nu toe is dat dus niet gelukt.

Sinds enkele maanden ben ik terechtgekomen bij een psychiater. Diagnose complexe PTSS. De behandelaar vindt terug naar werk niet mogelijk. Dit gecommuniceerd met mijn UWV adviseur, en heeft vervolgens contact opgenomen met de behandelaar en daarna heeft de UWV adviseur (psychiatrisch arbeidsdeskundige) zelf de herbeoordeling aangevraagd. Volgens deze adviseur is de kans op 80-100 groot. IVA niet waarschijnlijk.

Ik wacht met een onrustig gevoel op de herbeoordeling. Medio februari 2021 aangevraagd en nog steeds geen bericht.

Hoe schatten jullie mijn kansen op volledige afkeuring en/of IVA?
Ik ben bijna 50 jaar oud. De CPTSS klachten groeien, naar mijn gevoel.

Zijn hier mensen met vergelijkbare ervaring?

Beste Karmai,
gezien jouw verhaal vind ik het logisch dat er een herbeoordeling bij het UWV is aangevraagd. Hoe een herbeoordeling bij het UWV is niet te voorspellen. Het is echter wel goed dat je een goede rapportage heb van de psychiater wat je in kan brengen. Zorg er dus voor dat dit in je dossier wordt meegenomen.
Of je voor IVA in aanmerking gaat komen is nog moeilijker te zeggen. Dan zouden ze er bij de herbeoordeling op uit moeten komen dat er voor jou helemaal geen verbetering meer te halen is. Misschien is daar met behandelingen nog wel iets te bereiken?

Mocht je het allemaal te lang vinden duren dan kan je via MijnUWV vragen of zij een termijn kunnen vermelden waar binnen je de oproep voor de herbeoordeling kan verwachten.
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen,
met vriendelijke groet.

Dankjewel voor de reactie
Mijn psychiatrisch verpleegkundige gaat mee naar het gesprek. Inmiddels heeft UWV laten weten dat er vertraging is opgetreden. Normaal moet oproep voor herbeoordeling binnen 8 weken plaatsvinden.
In het bericht stond ook dat ik zelf geen bericht krijg omdat de herbeoordeling door werkbedrijf is aangevraagd. Beetje vreemd. Want de cliënt moet toch op de hoogte gesteld worden?

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.