Home Forums De keuring en erna 100% WIA herkeuring gehad eigenrisicodrager CPTSS

100% WIA herkeuring gehad eigenrisicodrager CPTSS

3 Started on: 1228 februari 2021 om 13:48

In december 2019 ben ik door het UWV afgekeurd 80-100 WGA. Ik heb Complexe PTSS. Mijn werkgever is eigenrisicodrager en wil natuurlijk dat ik ofwel een lager percentage krijg of IVA. Daarvoor ben ik afgelopen weken naar een verzekeringsarts en een psychiater van Ergatis gegaan. Ze waren adequaat.

Mijn toestand is sinds de keuring van het UWV niet veranderd omdat ik geen behandelingen meer kan krijgen. Alles wat mogelijk was heb ik gedaan. Mijn toestand is onveranderd. Dat is verschrikkelijk zuur. Ik denk dat ik de psychiater en verzekeringsarts goed heb kunnen uitleggen hoe het met me gaat: met dagverhaal, met alle dossiers van de behandelingen/klinieken.

Niemand heeft een glazen bol, en toch vraag ik het maar: is er een kans dat het UWV IVA gaat toekennen?

Nog een vraag: moet ik na deze (heel erg belastende) keuring nog een keer naar het UWV? Daar ben ik iets meer dan een jaar geleden door de molen gegaan. Gaan ze dat zo snel nog eens doen? Ik moet er echt niet aan denken. Terwijl ik dit schrijf zit ik alweer te trillen.

Ik hoop op antwoorden. Bedankt alvast.

Komt er nog een antwoord? Dat zou ik wel fijn vinden………

Beste Marre,
hierbij een reactie op je vraag (weet dat wij bij Samen Veerkrachtig met vrijwilligers werken, dus een antwoord kan weleens enkele dagen duren!).
Bij een werkgever die eigen risico drager is, is het zo dat deze werkgever nog 10 jaar verantwoordelijk voor jou is.

Vanuit je werkgever kan zeker de mogelijkheid benut worden om te proberen voor jou een IVA uitkering te verkrijgen. Een IVA uitkering krijg je echter niet zomaar. Er moet dan echt blijken dat er geen enkele  mogelijkheden tot enig herstel en of arbeid meer zal zijn.

Of er dus een IVA toegekend gaat worden is helemaal afhankelijk van wat er uit jouw herkeuring naar voren komt. Ook ik kan je daar verder niets zinnigs over melden.
Ik begrijp dat het hele herkeuringsverhaal een enorm vervelend verhaal voor je is en enorme invloed heeft op je gestel. helaas is het zo dat er vanuit de werkgever (eigen risico drager) ieder jaar de mogelijkheid is om je opnieuw te laten keuren. Helaas is dit zo.

Ik hoop dat je vragen zo voldoende zijn beantwoord,
ik wens je enorm veel sterkte en succes,
met vriendelijke groet,
John

Dank je John voor je antwoord. Ik vermoedde al dat het een glazen bol is. Ik begrijp mijn ex-werkgever hoor. Het is voor mij echter inderdaad ontzettend belastend.

Groet,

Marre

  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.